- Εάν ένα διαδικτυακό κατάστημα προσφέρει σημαντικά χαμηλότερες τιμές από την αγοραία αξία και επιμένει να χρησιμοποιεί αναξιόπιστους τρόπους πληρωμής χωρίς επιλογές επιστροφής χρημάτων, είναι πιθανόν να χάσετε τα χρήματα σας.
- Αποφύγετε διαδικτυακά καταστήματα τα οποία έχουν κακές αξιολογήσεις και αρνητικές κριτικές από επαληθευμένους αγοραστές.
- Επίσης, αποφύγετε τα διαδικτυακά καταστήματα που δεν έχουν φιλικές προς το χρήστη πολιτικές επιστροφής και ζητάνε υπερβολικές προσωπικές πληροφορίες που φαίνονται περιττές για τη συναλλαγή.
Πώς να αναγνωρίζεται τις διαδικτυακές απάτες
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι βολικό για τους αγοραστές να ψωνίζουν από την άνεση του σπιτιού τους, αλλά το να μην ξέρετε από ποιον αγοράζετε μπορεί να κάνει τις διαδικτυακές αγορές επικίνδυνες.
Τιμές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές
Οι τιμές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές είναι συχνά μια προειδοποίηση για ένα ύποπτο e-shop. Οι απατεώνες χρησιμοποιούν απίστευτα χαμηλές τιμές για να δελεάσουν ανυποψίαστους αγοραστές. Για να προστατεύσετε τον εαυτό σας, συγκρίνετε πάντα τις τιμές ενός e-shop με εκείνες άλλων παρόμοιων e-shop. Εάν υπάρχει σημαντική διαφορά, τότε αυτό πρέπει να σας βάλει σε σκέψεις.
Επικίνδυνες επιλογές πληρωμής χωρίς εγγύηση επιστροφής χρημάτων
Τα νόμιμα καταστήματα προσφέρουν ασφαλείς επιλογές πληρωμής, όπως πιστωτικές κάρτες, PayPal και άλλες αξιόπιστες. Αυτές οι μέθοδοι συνήθως παρέχουν προστασία στον αγοραστή, πράγμα που σημαίνει ότι εάν ο πωλητής διαπράξει απάτη, μπορείτε να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων. Εάν ένα κατάστημα δεν προσφέρει μια ασφαλή επιλογή πληρωμής και επιμένει στη χρήση αναξιόπιστων μεθόδων, όπως τραπεζικά εμβάσματα ή κρυπτονομίσματα, είναι σαφές σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά.
Το κατάστημα δεν παρέχει πληροφορίες αποστολής
Τα νόμιμα καταστήματα παρέχουν συνήθως λεπτομέρειες αποστολής, συμπεριλαμβανομένων του αριθμού παρακολούθησης, των πληροφοριών μεταφορέα και της μεθόδου αποστολής, μόλις η παραγγελία σας υποβληθεί σε επεξεργασία και αποσταλεί στην παρεχόμενη διεύθυνση. Επιβεβαιώνουν επίσης την παραγγελία μέσω email ή τηλεφώνου από τα επίσημα στοιχεία επικοινωνίας τους και σας ενημερώνουν για την κατάσταση της παραγγελίας σας.
Κακές αξιολογήσεις με κριτικές που μπορεί να είναι ψεύτικες
Εάν παρατηρήσετε πολλαπλά παράπονα από επαληθευμένους αγοραστές για ζητήματα όπως μη αποστολή προϊόντων, προϊόντα απομίμησης ή κακής ποιότητας και εάν οι περισσότερες από τις κριτικές φαίνονται αυθεντικές και μη επαληθευμένες, θα πρέπει να είστε καχύποπτοι για το κατάστημα. Επίσης, ένα κατάστημα χωρίς κριτικές θα πρέπει επίσης να εγείρει υποψίες.
E-shop & Απάτες
Τα μαγαζιά που φωνάζουν ότι είναι απάτη έχουν χαμηλής ποιότητας φωτογραφίες, κάτι που είναι εμφανές από εικόνες κακής ποιότητας και περιγραφές προϊόντων με σφάλματα στις καταχωρίσεις τους. Επιπλέον, αυτά τα μαγαζιά δε διαθέτουν επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο. Μπορεί να μην έχουν ούτε καν κάποιο μέσω κοινωνικής δικτύωσης για να επαληθεύσουν τη νομιμότητά τους. Όταν έχουν έναν ιστότοπο, είναι συνήθως κακοσχεδιασμένος, με τυχαία διεύθυνση URL που δεν ταιριάζει με το όνομα της εταιρείας και αναδυόμενες διαφημίσεις που δημιουργούν πρόβλημα στην ανάγνωση της σελίδας.
Όταν ψωνίζετε σε πλατφόρμες όπως το Facebook Marketplace, να είστε προσεκτικοί με τους πωλητές που χρησιμοποιούν νέα προφίλ, σε αντίθεση με τους γνήσιους πωλητές που χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους προφίλ για να δημιουργήσουν εμπιστοσύνη.